Direktlänk till inlägg 25 mars 2014

våra andra val och sadistisk kärlek

Av jennasotroligaliv - 25 mars 2014 21:52

Är det så att vi faktiskt kan kämpa för vårt andra val?

okej ta inte den frågan fel nu. de jag menar med andra val.. är genom kärleken, vi alla har ju en person som vi vill ha! och en som vi vill ha lite mindre. för allt hanndlar om att vi alla är antingen en "nöjare" eller en "strävare". och vårt andra val är någon som vi använder som.. hur ska man säga... backup plan? någon som vi vet som vi kan falla tillbaka på när saker och ting inte riktigt går som förväntat, det vill säga att vi går från att vara strävare till nöjare. strävare är någon som alltid strävar efter något större och försöker mer och mer. en nöjare är någon som bara lutar sig tillbaka och vet att den andre personen inte kan få bättre ändå så det är lugnt för sin egna del.


Men så kom vi till frågan igen... om ni har tänkt på det så när ni skaffar en tjej eller kille så är det så att fler tjejer eller killar kommer till dig då! jo för att nu är det så att du kanske var deras reserv plan. dom ville inte ha dig innan men när dom såg att du nu kunde hitta en annan så gör dom vad som helst för att sabba det mellan er och dom flörtar och försöker. FÖR ATT du ska förbli deras reserv plan... sorry sorry men mycket av det går ut på det.


Så nästa gång du skaffar en kärlek och en annan kärlek kommer tillbaka för att få dig tillbaka så bry er inte om den personen... ni kommer bara bli dumpade ändå. 

 

Efter att ha studerat detta beteendet hos människan (ojdå där kunde jag också låta smart, de är även sant) så börjar jag tro att detta ligger i människans natur! så som dom humanistiska självförsvaren! för till och med jag har kommit på mig själv med det där att så fort någon som man inte brytt sig om innan skaffade ett förhållande så var man där och flörtade.. även om jag inte tänkte på det!


Jjag har snart tappat hoppet om att jag någonsin kommer att känna äkta kärlek igen. men.. vem är min nöjare och vem är jag strävare hos? vem är min reserv plan egentligen? och vems reserv plan är jag egentligen? efter att ha varit singel i snart mer än 3år så ser man inte det längre. 

Har jag ens en reservplan? har jag ens någon kvar att sträva efter?

Eller är det bara så att jag blivit beroende av det sadistiska som jag utsätter mig själv kännslomässigt?


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jennasotroligaliv - 25 juni 2014 02:19


Vi alla som nu har följt denna bloggen vet ju i princip grunderna till allt nu. Jag vet att jag inte har skrivit här på ett tag nu, men jag har haft så fullt upp.. med livet. allt som händer.   Jag har sedan 2 år tillbakar absolut gillat en kil...

Av jennasotroligaliv - 25 mars 2014 00:12

kunde inte undvika att tänka på att vi alla lever i en värld där vi är fångar medan fångvaktaren är vi själva. Allt går ut på att få bekräftelse för att vi ska kunna må bra. Att hela världen är uppbyggt på pengar. Vi äter jobbar sover och dör, hä...

Av jennasotroligaliv - 23 mars 2014 22:53

Att vara kär är som att blotta strupen, att faktiskt våga vara svag för en stund... En känsla som kärleken är något som vi ständigt tränger väck för att förbli starka, men också det som vi inte alltid räknar med... att förbli ensam.   Att vi aldr...

Av jennasotroligaliv - 9 januari 2014 02:15

som förra inlägget så trodde jag att slutet var nära. men det blev bara värre, jag och min mor sa upp kontakten med varandra nyligen. min far lämnade mig för sin nya familj för ett par år sedan. så jag har ingen familj, vänner som dör, ingen kärlek...

Av jennasotroligaliv - 2 januari 2014 23:51

ni vet den där känslan när man är så himla nära på att ge upp om hoppet helt! det är jag jävligt nära på att göra nu... och jag ska berätta för er varför!   Det hela började med för någon månad sedan, ni kanske redan vet historien om det där me...

Ovido - Quiz & Flashcards